Smart Driving Series – Test Drive BMW Seria 2 Coupe

moda-masculina-Smart-Driving-Series-Test-Drive-BMW-Seria-2-Coupe (2)

Nu a fost ziua mea recent, dar m-am simtit sarbatorit weekend-ul trecut. De ce? Pentru ca am avut placerea sa ma joc, pe un circuit de curse cu masina visurilor mele: BMW 228i.

Locul desfasurarii actiunii: Adancata, Ialomita. Acolo este asezat Motor Park Romania. Adica, asa cum spune numele, un fel de parc pentru masini, cu o lungime de aproximativ 4 km, unde ele se simt cel mai bine, unde isi pot intinde toti caii putere si isi pot toci cauciucurile, fara sa enerveze vecinii.

Astfel incepe Smart Driving Series – Test Drive BMW Seria 2 Coupe.

moda-masculina-Smart-Driving-Series-Test-Drive-BMW-Seria-2-Coupe (1)

Smart Driving Series 2015

Din pacate, nu am fost acolo numai pentru mine, ci pentru desfasurarea celei de-a doua etape a SMART DRIVING SERIES. Misiunea evenimentului este de a introduce tinerii in lumea sportului cu motor si de a lasa adultii sa isi faca de cap, in masini cu sute de cai putere, fara frica unei amenzi. Totul s-a petrecut intr-un mediu profesionist, atent supravegheat de oameni capabili sa faca ceva, in cazul unui eveniment nefericit.

Apropo de asta, s-a lasat cu vreo 2-3 scantei pe circuit, in cadrul unor curse de turisme, cu VW Lupo si DACIA Logan. Singurele victime au fost doua portiere de Logan, un geam si, daca nu ma insel, o caroserie sifonata de Lupo. Asa e-n tenis, aparent si pe circuit.

Daca tot am deschis subiectul, trebuie sa-l felicit pe Matei Mihaescu pentru cursa senzationala pe care a facut-o. Dupa un accident si un derapaj a reusit sa iasa invingator, cel putin in ochii spectatorilor.

moda-masculina-Smart-Driving-Series-Test-Drive-BMW-Seria-2-Coupe (7)

Test Drive BMW Seria 2 Coupe

Revenind la subiectul important pentru mine, BMW 228i Coupe, masina care a reusit sa imi taie rasuflarea in cel mai sigur si confortabil mod. Motorul ce dezvolta 245 de cai era cuplat la o cutie automata. Am aflat la sfarsitului primului tur ca era setata pe modul CONFORT.

Apoi, instructorul mi-a aratat ce poate face in modul SPORT. Cuvintele sunt de prisos, poate trebuie sa mentionez doar faptul ca am avut impresia ca cineva mi-a schimbat masina in timp ce eu eram in ea.

Primul tur pe care l-am facut a fost mai mult la o viteza de croaziera, pentru simplul motiv ca imi era frica. Dar, la indrumarea instructorului, am indraznit sa calc un pic acceleratia si mi-a fost dovedit imediat ca ingrijorarea mea era absolut neverosimila. Dupa asta, curbele nu au mai putut fi luate decat in viteza.

moda-masculina-Smart-Driving-Series-Test-Drive-BMW-Seria-2-Coupe (6)

BMW Seria 2 Coupe – interior stock

Masina, care in afara de cauciucuri, era absolut stock, adica asa cum o primesti de la dealer dupa ce platesti putin peste 40.000 Euro pe ea, se prezinta senzational de bine, de stabila si de curajoasa pe un circuit destul de alambicat. De interior nu am putut sa ma bucur prea mult, pentru ca nu mi-a stat gandul prea mult la el.

Insa, am observat fugitiv cateva spatii de depozitare, destul de practice, dar portierele usilor parca erau prea plasticoase. Sigur, e o masina sport totusi, iar plasticul de pe BMW este de cea mai buna calitate.

In schimb, mi-a sarit in ochi unul dintre cele mai frumoase si confortabile volane pe care am avut placerea sa le mangai si sa le dau peste cap. Volanul face parte din dotarea „M” si nu este deloc scump ca extraoptiune.

Totusi, daca iti permiti sa dai in jur de 40 de mii de Euro pe un BMW, nu face rabat la vreo 300 de Euro. Vei simti diferenta. Este putin mai gros, dar sta foarte bine in maini si butoanele sunt perfect pozitionate pe el.

moda-masculina-Smart-Driving-Series-Test-Drive-BMW-Seria-2-Coupe (4)

BMW Seria 2 Coupe – cai putere

Din fericire, consumul nu a fost o problema si nici macar o dilema. Abia la sfarsit mi-a trecut prin cap sa ma uit la scorul carburantului, dar era deja prea tarziu, pentru ca eram in autocar.

Sincer, motorul modelului 228i mi se pare excelent pe masina asta. Bine, sunt sigur ca si „banalul” 220i se misca foarte bine, cu tot cei 184 de cai putere ai sai, asta in cazul in care nu dispui de diferenta de aproximativ 4000 de euro.

moda-masculina-Smart-Driving-Series-Test-Drive-BMW-Seria-2-Coupe (8)

Condus defensiv in cateva ore

In timpul in care m-am distrat pe circuit, am apucat sa stau putin de vorba cu instructorul meu. Mi-a explicat ca practica meseria asta de cativa ani buni si, in toata perioada asta, a avut doar cateva incidente in care a trebuit sa traga frana de mana si sa preia fraiele volanului pentru a redresa masina.

In rest, totul lin si pace. Cursurile de condus defensiv dureaza o zi si sunt impartite in doua etape, despartite de o pauza de masa. Probabil in pauza aia se reface plinul masinilor. Daca esti interesat de ele, vei invata cum sa eviti in siguranta un accident, cum sa ataci curbele, daca te trezesti ca ai mai multa viteza decat iti doreai si cum sa readuci masina in linie dreapta, sa zicem, in cazul in care aluneca pe gheata.

moda-masculina-Smart-Driving-Series-Test-Drive-BMW-Seria-2-Coupe (5)

Un om normal va realiza si ca, de fapt, soselele publice trebuie tratate cu viteza legala si fara artificii inutile, care pot pune in pericol multi oameni. Eu am de mult in plan sa urmez un curs de genul asta, mai ales pentru ca sunt foarte curios cat de pregatit sunt. Nu de alta, dar eu am impresia ca stau destul de bine pe sosea, iar lipsa punctelor de amenda spune ceva. Sau pur si simplu am fost norocos.

Per total, experienta SMART DRIVING SERIES a fost cat se poate de placuta, singurul gust amar pe care mi l-a lasat a fost ca partea mea financiara nu ma ajuta sa plec, prea curand, cu un BMW.

P.S.: Era cat pe ce sa uit. S-a tinut si o proba de Time Attack, iar eu am reusit sa nu ies pe ultimul loc. Am batut o fata.

Autor: Eugen Vrabie

moda-masculina-Smart-Driving-Series-Test-Drive-BMW-Seria-2-Coupe (3)

Vrei sa ne citesti in inbox?

Aboneaza-te acum si primesti un email cu noutati.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Nu iti vom spama inbox-ul. Te poti dezabona oricand.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.