Ce este metrosexualitatea?

Ce este metrosexualitatea?
Timp de citire: 2 minute

 

Intr-o perioada toata lumea vorbea despre metrosexualitate. Acest termen se folosea mai mult ca o „boala” a noii generatii de barbati, insa prea putin stiu exact cu ce se mananca. Metrosexualitatea este un termen lansat de jurnalistul englez Mark Simpson in 1994 si se refera la barbatii care au un simt estetic puternic si sunt preocupati de aspectul lor.

Cu toate ca poate fi confundat cu termenii reprezentativi orientarilor sexuale, metrosexualiatatea are mai multa tangenta cu frumusetea si moda, decat cu sexul. Iar daca este sa arunci un ochi la munca, petreceri sau in mall-uri, majoritatea barbatilor moderni sunt metrosexuali.

Mai mult, indraznim sa zicem ca unii barbati petrec la fel de mult timp sau poate chiar mai mult facand cumparaturi sau aranjandu-se in fata oglinzii. Iar acest lucru nu trebuie condamnat. Nu ne dorim o egalitate intre sexe?

Ce este metrosexualitatea?

De ce vorbim acum despre metrosexualitate

Barbatul metrosexual era foarte popular in anii 90 si la inceputul lui 2000. El se gasea preponderent in revistele de moda precum GQ, pe podiumul de moda si in reclame la blugii Levi’s. Insa acum cu retele sociale precum Instagram descoperim nacisisti moderni la fiecare pas.

Brand-urile de cosmetice au inceput sa se dedice mai mult segmentului masculin. Designerii internationali incita simtul estetic al domnilor cu fiecare noua colectie. Iar industria de hair-style are numai de castigat dupa podoabele capilare dornice de schimbari.

Am adus aminte de metrosexualitate pentru ca este un termen depasit. Ceea ce acum cateva decenii facea furori acum este ceva normal pentru barbati. Blatul din baie nu mai este ocupat doar cu cremele ei, iar hainele LUI o sa ne dea afara din casa (cel putin asa este in ograda Moda Masculina).

Ce este metrosexualitatea?

Care va fi oare urmatorul trend

Traim vremuri fascinante in care se doreste o egalitate intre sexe. Asta inseamna ca barbatii sa preia din ceea ce era tipic feminin atat cand vorbim despre ingrijirea personala, cat si despre haine. Colectiile unisex fac furori, iar cele fragile si colorate cu pantaloni pana cropped si camasi cu volanase sunt in tendinte de cativa ani.

Moda inseamna o serie de tendinte ciclice. Iar tendintele au mare legatura cu oamenii. La fel cum empatizam cu o persoana care casca, asa vom copia si ceea ca vom vedea la „vecinii cool”. Nu putem puncta cu exactitate care va fi urmatorul trend, insa trebuie sa fim constienti ca va fi dat de un grup de inovatori. Pe urma ei vor fi copiati de cei deschisi la schimbari, care la randul lor vor influenta majoritatea.

Curios sa descoperi ce au pregatit designerii pentru primavara 2018? Afla ca tendinta normcore si o reintoarcere la lucrurile simple ramane o miscare preferata de multi. Insa, brand-urile au lansat deja pe podium costume colorate, materiale extravagante, denim, fuste si pantaloni foarte scurti, asa ca draga metrosexualule pregateste-te pentru o explozie de imprimeuri in vara 2018.

Vrei sa ne citesti in inbox?

Aboneaza-te acum si primesti un email cu noutati.

Nu iti vom spama inbox-ul. Te poti dezabona oricand.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *