Fitness o’clock: cum te pot ajuta noile canale media

Fitness o’clock: cum te pot ajuta noile canale media
Timp de citire: 6 minute

Traim in era informatiei, a tehnologiei intr-o continua dezvoltare si a noilor canale de social media, iar asta ne ocupa mult timp. Cu toate ca atunci cand te dedici unei ore de fitness trebuie sa iti lasi telefonul in vestiar, astazi vom discuta despre cum gadget-urile si aplicatiile mobile pot sa devina un prieten pentru dezvoltarea fizica.

Bineinteles, chiar daca te poti baza pe aplicatii, asta nu inseamna ca nu trebuie sa depui efort. Muschii tot in bucatarie se fac si se intretin in sala de sport. Stai jos si mananca, dedica fiecarei mese 20 minute si gustarilor 5-10 minute, astfel ii vei transmite creierului ca esti satisfacut, iar el o sa dea mai departe mesajul.

Majoritatea dintre noi ne culcam mai des cu telefonul decat cu persoana iubita. El ne ajuta sa adormim si sa ne trezim ca sa beneficiem de cel mai bun somn. Ne spune cand trebuie sa bem urmatorul pahar cu apa ca sa atingem telul zilnic, ne numara pasii si caloriile pentru un EU in evolutie.

Daca telefonul te ajuta sa fii fit, el poate sa te faca si sa dai doar 70% din ce poti daca il folosesti in timpul antrenamentului. Ce tot bolborosim noi aici te intrebi? Este bine sa profiti de telefon, dar nu in timp ce esti la sala. Dedica-ti ora sau orele 100% tie pentru a vedea rezultate, nu Instagram-ului, mesajelor sau e-mail-urilor.

Fitness o’clock: cum te pot ajuta noile canale media

Identifica „de ce-ul”

Tot ce reusesti sa faci are legatura cu psihicul. Este cel care te face sa te trezesti dimineata – asta si un regim de viata sanatos. El te pune sa iti pregatesti de seara hainele pentru sala sau chiar pentru a merge pana in parcul din apropierea locuintei pentru un scurt program de HIIT – high intensity interval training (antrenament la intensitate mare care iti ridica pulsul si iti tonifica corpul intr-un timp relativ scurt, dar care nu este pentru toata lumea).

Importanta identificarii de ce-ului – fie ca este de natura medicala sau personala, vrei sa arati bine – nu este numai pentru a face pasul catre ora de sport, ci consta in a continua odata ce ai inceput. Este sutul in fund pentru a renunta la scuze si boost-ul de energie dupa ce hormonii fericirii de la inceput incep sa se dea la fund.

Cateva exemple pot fi ca vrei sa fii propriul tau motiv pentru a zambi in fiecare zi. Viata este scurta ca sa nu faci ceea ce iti produce placere si sa nu te iubesti pe tine pentru ca apoi sa le arati asta si celor din jur. Seteaza-ti un tel – sa fii mai sanatos – si lasa-l sa evolueze in „vreau sa arat bine”, „vreau sa fiu un exemplu bun pentru prieteni sau copii”. Daca ai timp, ne-ar placea sa ne lasi un comentariu cu „de ce-ul” tau.

Este important sa lasi portitele deschise cand vine vorba despre fitness si despre evolutia personala. Nu te imaginai niciodata ca vei face yoga sau meditatie, dar de ce sa nu incerci macar o data ca sa vezi despre ce e vorba. Nu credeai vreodata ca duminica o sa gatesti pentru saptamana care vine, dar de ce sa nu iti rupi cateva ore dintr-o zi linistita pentru a fii organizat si a castiga putin timp liber in fiecare zi care urmeaza ca sa faci ceva ce iti place.

Fitness o’clock: cum te pot ajuta noile canale media

Pot social media sa te ajute cu fitness-ul?

Daca nu ai timp sa citesti mai mult, raspuns este da si nu. Credeai ca poti scapa usor? Nimic ce conteaza in viata nu vine usor, mai ales forma fizica. Sa nu ai incredere in formule miraculoase pentru ca ele nu sunt sanatoase. Dar poti sa te bazezi pe un program scurt care sa iti remodeleze corpul si pe un stil de viata energic pentru a mentine ce ai dobandit. Insa sa nu crezi ca odata ce ai facut provocarea „30 de zile de yoga” sau „30 de zile de HIIT” ca dupa nu vei mai lucra.

Canalele de social media iti ofera ceva inedit si unic – inspiratie. Nu iti vor produce abdomenul visat, dar vazand ce fac prietenii sau oamenii pe care ii admiri, asta te va motiva sa lasi gogoasa aia jos. In plus, o postare pe Instagram cu atunci/acum sau un checkin la sala in tinuta noua poate sa te incurajeze sa calci mai des pe acolo, mai ales daca primesti multe comentarii sau like-uri.

Bineinteles, poate sa te si descurajeze, dar nu uita ca nu faci asta pentru inimioare, ci pentru sanatatea unei singure inimi, a ta. Postand in mod regulat poti sa te uiti de unde ai pornit si unde ai ajuns si asta sa te faca sa mergi inainte. Fii propriul tau fan! Iar daca insisti sa primesti feedback, foloseste-te de tag-uri si hashtag-uri.

Poti sa citesti multe sfaturi si citate motivationale pe social media. Poti chiar sa iti faci prieteni noi cu care imparti acelasi stil de antrenament si astfel sa va motivati reciproc si sa va tineti de treaba. Cine nu si-a atins scopul saptamana aceasta, saptamana viitoare nu mananca desert. Important este sa depui efortul, nu sa devii un Insta-poser.

Fitness o’clock: cum te pot ajuta noile canale media

Oare chiar te pot motiva aplicatiile mobile in sport?

Nu mai este o surpriza pentru nimeni faptul ca telefonul este cel mai bun prieten, confident, psiholog si chiar motivator pentru ora de sport. El, ajutat de diferite apps, este cel care te va trage la raspundere cand ai lipsit cateva zile si nu ai introdus cu ce activitati ti-ai ocupat timpul.

Oamenii de stiinta spun ca este nevoie de 30 de zile de practica pentru a forma obiceiuri noi, de aceea aplicatiile mobile te pot ajuta sa te tii de treaba cand vine vorba de sport. Nu este nicio rusine faptul ca ai nevoie de cineva in coltul tau. Atletii profesionisti, desi sunt programati cu o mentalitate incapatanata de a da ce au mai bun in fiecare zi, au nevoie din cand in cand de un discurs motivational de la antrenor.

Nu exista un prieten la fel de precis ca o aplicatie pe care nu ai folosit-o in 24h, 48h sau cinci zile. Cand faceti clic pe “lasa-ne sa trimitem notificari?”, stii ca acesta este primul pas ca sa te simti vinovat cand nu ai facut 60 de minute de yoga, 10 de meditatie sau 40 de minute de HIIT. In plus, cand trec zile si vezi in calendarul din aplicatie ca nu ai facut nimic in ultima luna, va fi cea mai buna lovitura in fund.

Desigur, aplicatiile vin cu coloane sonore si fotografii minunate, numaratoare de calorii si chiar citate motivtionale. Ce nu este de iubit? Dar, in cele din urma, tu ai controlul. Nu te enerva daca ai pierdut cateva sesiuni, ci intoarce-te iar in sa. Este important sa faci ceea ce te face sa te simti bine, chiar daca faci o pauza de odihna si de reincarcare a bateriilor.

Fitness o’clock: cum te pot ajuta noile canale media

Care sunt avantajele unui antrenor personal online?

Pentru o viata traita pe repede inainte, realitatea virtuala incet si sigur preia constant o parte din activitatile clasice, cum ar fi mersul la cursuri de fitness. Primul avantaj al unui antrenor personal online este faptul ca poti sa ceri ajutorul inca din confortul casei tale. Acest lucru este bun, mai ales daca inca nu te simti confortabil in sala de sport. Un antrenor te va motiva si iti va face un program de fitness si o dieta perfecta pentru tine si telurile tale.

Lucrul unu la unu cu un antrenor sau doi la unu daca doresti sa faci asta cu partenerul sau un prieten poate avea loc pe un site, prin e-mail sau pe Skype. In plus, pe langa sedinte de consiliere, poti sa faci exercitii live cu el sau poti achizitiona o serie de videoclipuri speciale preinregistrate. Daca esti mereu pe drum, poti sa beneficiezi consiliere oricand ca sa nu ramai in urma si vei vedea ca online costurile sunt mai mari la inceput, dar mai mici pe termen lung.

Bineinteles, ca orice lucru, are si mici dezavantaje. Nu poti socializa cu mai multi oameni. Nu iti poti face prieteni noi. Nu vei primi complimente pentru o noua tinuta cool. In plus, antrenorul nu te poate verifica daca faci exercitiile cum trebuie si daca evoluenzi, decat bazandu-se pe ceea ce ii spui…si toti mintim din cand in cand.

In concluzie, important este sa faci ceea ce iti place si sa gasesti un echilibru in orice. Mananci sanatos 80% din timp, si te porcesti restul de 20%. Oferi 100% din ceea ce poti in timp ce faci exercitii, iar in timpul liber te folosesti de social media si aplicatii mobile pentru a te mentine motivat. Mergi la sala ca sa socializezi, dar atunci cand nu poti ajunge, un antrenor personal virtual te va ajuta sa fii fit. Acum spor la transpirat!

Vrei sa ne citesti in inbox?

Aboneaza-te acum si primesti un email cu noutati.

Nu iti vom spama inbox-ul. Te poti dezabona oricand.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *