Fitness functional si lucrul cu propria greutate

Fitness functional si lucrul cu propria greutate
Timp de citire: 3 minute

In ultma perioada am auzit vorbe despre atat de multe tendinte in materie de fitness, incat m-a pus pe ganduri. Nu mai vorbeste nimeni despre exercitiile cu propria greutate? Nimeni nu s-a interesat despre fitness-ul functional sau cum ridicatul cumparaturilor pe scari si alergat dupa copii intra la categoria cardio pe ziua respectiva?

In zilele noastre agitate, nu apucam mereu sa mergem la sala. Nu apucam nici macar sa dam o tura in jurul blocului, dar slava cerului ca avem cani sau copii care trebuie plimbati. Aici intra in fitness-ul functional. Daca si tu te simti vinovat ca nu ti-ai mai lucrat corpul in sala de sport, atunci uita de lift, parcheaza mai departe de job sau, si mai bine, lasa-ti masina acasa si opteaza pentru o bicicleta si un schimb de haine.

Fitness functional si lucrul cu propria greutate

Ce este fitness-ul functional?

Cumparaturile, plimbarile cu cei dragi si chiar sters praful sau mutat mobila de colo colo intra la acest capitol. Activitatile cotidiene iti pot lucra corpul mai bine decat o ora in sala fara tragere de inima. Pe vremuri, taranii aveau brate de otel si patratele pentru ca munceau pe camp, curatau caii, se suiau in copaci dupa roade si mergeau mult pe jos. Tu poti sa te tonifiezi in timp ce faci o fandare dupa laptele de cocos din frigider.

Incearca sa te sui pe un scaun sa stergi praful deasupra dulapului. Vei vedea cum iti vei pune greutatea mai mult pe un picior pentru a te intinde cu mana opusa ca sa duci activitatea de zi cu zi la bun final. Acest tip de exercitii iti solicita echilibrul si coordonarea musculara si iti imbunatateste forta si mobilitatea…daca o faci totusi zi de zi, nu o data pe sezon cand striga partenera “trebuie sa facem curatenie generala”, iar tu iti dai ochii peste cap pentru ca preferi sa te joci Grand Theft Auto.

Lucrul cu propria greutate iti poate aduce corpul de vara mult dorit

Fitness functional si lucrul cu propria greutate

Cand astepti sa se faca cafeaua, oualele si painea prajita, fa niste genuflexiuni, fandari sau chiar mini flotari ajutat de blatul de la bucatarie. Cand astepti sa vina liftul pentru ca esti in intarziere la munca si nu vrei sa o iei pe scari pentru ca este canicula, asteapta in timp ce iti lucrezi gambele ridicandu-te pe varfuri. Mici schimbari in rutina zilnica iti va tonifica corpul si nu ai nevoie decat de propria greutate…si geanta cu laptop, apa, agende, tableta si alte nimicuri.

Atunci cand mergi la cumparaturi, ai mare grija cum ridici greutati precum baxurile de apa. Lasa-te un pic pe vine ca pentru o genuflexiune si ridica-te punand  presiune pe genunchi, nu pe coloana pentru a beneficia de rezultate. Chiar daca lucrezi cu propria greutate, atunci cand intervin si activitati de fitness functional ai grija sa executi miscarile cum trebuie. Iar atunci cand ridici pungile pentru a le pune in portbagaj, apleaca-te la fel  – fundul in spate, genunchii sa nu treaca de degetele de la picioare – si ridica-te ca si cum ai face RDL – Romanian DeadLift.

Uda plantele in timp ce faci fandari si spala cada in timp ce mai exersezi flotarile. Cand stergi geamurile sau oglinzile ai grija sa iti incordezi bratele si sa executi miscarea ca si cum ceva opune rezistenta. Da cu aspiratorul mai des, iar patratelele nu vor intarzia sa apara. Abdomenul se face in bucatarie, se lucreaza in toata casa, iar tastatul unui mesaj mai jos cu experienta ta te poate binedispune instant. Cu placere, tocmai ti-am spulberat si ultimul motiv sa nu te simti bine in pielea ta.

Vrei sa ne citesti in inbox?

Aboneaza-te acum si primesti un email cu noutati.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Nu iti vom spama inbox-ul. Te poti dezabona oricand.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.