Antrenamentul HIIT – ce trabuie sa stii despre High Intensity Interval Training

Antrenamentul HIIT – ce trabuie sa stii despre High Intensity Interval Training
Timp de citire: 3 minute

Nu dispui de mult timp liber, dar vrei totusi sa iti ridici pulsul, sa transpiri si sa arzi calorii in timp record? Atunci andrenamentul HIIT este pentru tine, afla tot ce trebuie sa stii despre High Intensity Interval Training sau in romana circuite de exercitii de intensitate ridicata.

Daca esti fan atrenamente cardio pentru ca ard multe calorii, insa alergatul, boxul sau o clasa de Zumba nu este pentru tine, HIIT este alternativa perfecta. Se iau exercitii traditionale, insa se adauga cronometru. El functioneaza pentru ca implica si PHA – Peripheral Heart Action sau in romana actiune cardiaca periferica.

Antrenamentul HIIT – ce trabuie sa stii despre High Intensity Interval Training

Ce trebuie sa stii despre antrenamentul aproape militar HIIT

Exercitiile cardio sunt imperative pentru sanatatea corpului. Alergatul pe banda ajuta corpul sa arda mai multe calorii, dar ai nevoie si de tonifiere. Aici intervine HIIT. Este antrenamentul ideal pentru ca poti sa iti faci combinatia de exercitii atat pentru a avea muschii mai fermi, cat si organe mai sanatoase.

HIIT este un antrenament aproape militar, pentru ca iti va da anduranta. Daca in prima zi nu vei putea face un numar mare de exercitii sau inima pare sa iasa din piept, o sa descoperi in timp ca inima se va regla si vei putea sa faci mai multe repetitii. Se spune ca dupa varsta de 25 de ani, inima incepe sa bata mai incet, iar asta inseamna ca si metabolismul leneveste, deci are nevoie de cardio zi de zi.

Poti sa alegi ca sa prinzi autobuzul, sa urci scarile la munca, sa duci cumparaturile in maini pe scari, sau chiar o partida de sex. Dar daca nu ai apucat sa faci niciuna, HIIT este mereu la indeamna. Mai multe avantaje ale acestui antrenament descoperi mai jos.

Antrenamentul HIIT – ce trabuie sa stii despre High Intensity Interval Training

Top beneficii ale antrenamentului HIIT

  • Este perfect pentru a-ti tonifia corpul in 20 minute
  • Poti sa practici antrenamentul oriunde nu ai nevoie de nimic altceva
  • Este ideal daca te-ai lovit de o perioada de stagnare sau te-ai plictisit de rutina de fitness
  • Iti ridica pulsul imediat si ajuta sanatatea sistemului vascular
  • Creste metabolismul bazal, iar asta ajuta sa arzi multe calorii
  • Daca il practici in prima parte a zilei restul orelor pielea va straluci datorita EPOC – Excess Post-Exercise Oxygen Consumption sau in romana datorita unui val nou de oxigen care a facut celule sa circule in corp ca sa elimine toxine si sa faca sa circule nutrientii care hranesc corpul si sporesc metabolismul
  • Cardio te ajuta cu muschii, cu pielea, cu somnul, cu stresul si starile de depresie pentru ca te face sa i te dedici complet, chiar si 20 de minute.
  • Asta te va face sa iti apreciezi corpul, iti va creste stima de sine, iti va oxigena creierul, iar asta te va face sa retii lucruri si sa iti mentii tineretea

Antrenamentul HIIT – ce trabuie sa stii despre High Intensity Interval Training

Cum sa practici HIIT in mod eficient

Este important sa practici HIIT si PHA corect. Sa inveti sa respiri si sa faci exercitiile pe inspiratie in timp ce contracti pe expiratie si incordezi muschii. Este imperativ ca HIIT sa balanseze miscari de intensitate mixta si ca tu sa le faci corect, daca nu poti sa le faci, dimineaza numarul si nu te grabi. Daca tot nu poti sa faci o miscare, modific-o. Nu poti inca sa faci plank (in romana este plansa) cu picioarele drepte? Nu este nimic, pune genunchii jos si continua.

Cheia succesului antrenamentului PHA sta in combinarea exercitiilor care iti lucreaza partea de sus a corpului cu cele pentru partea de jos. Faci 30 de secunde prima parte, pauza 10 secunde, dupa 30 de secunde pentru partea de jos si tot asa pentru sanatatea muschiului cel mai important din corp – inima. Muschii tai vor opune destul de multa rezistenta, iar asta va face ca acidul lactic sa se adune, dar il elimi usor band mereu apa.

Pauzele sunt cheia succesului acestui antrenament. Stiu ca esti incalzit si vrei sa faci mai mult, dar luand pauzele cand trebuie te va ajuta sa inchei antrenamentul si sa executi exercitiile corect. Incearca sa respecti timpii pentru ca astfel iti vei face corpul sa secrete hormonii care trebuie pentru un boost de endorfine si ca sa iti cresti masa musculara.

Nu stii cum sa te apuci de HIIT? Un simplu search pe YouTube sau descarca o aplicatie cum este Nike Training Club.

Vrei sa ne citesti in inbox?

Aboneaza-te acum si primesti un email cu noutati.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Nu iti vom spama inbox-ul. Te poti dezabona oricand.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.