Corpuri diferite – grasimi diferite: cum sa tonifiezi corespunzator

Corpuri diferite – grasimi diferite: cum sa tonifiezi corespunzator
Timp de citire: 4 minute

Dupa cum spune si titlul, diferite corpului se tonifiaza diferit. In plus, diferite tipuri de grasime se ard intr-un anumit fel, asa ca ne-am gandit sa ochim tintele si sa iti oferim cateva idei despre cum sa iti atingi telurile in materie de fitness.

Sa le luam pe rand, incepand cu grasimea. Pentru a intelege mai bine ce parti ale corpului sa ochesti prin sport, este important sa stii cu ce ai de-a face. Grasimea este un inamic in haine de prieten, iar prin prieten vrem sa iti spunem ca odata ce ai primit-o, nu mai pleaca.

Se aseaza pe canapea si, in plus, vrea si 5-6 mese pe zi ca sa se “intretina”. Ca orice hartuitor, grasimea care stationeaza cateva sezoane, mai ales in jurul mijlocului, devine periculoasa. Si o sa fie din ce in ce mai greu sa scapi de ea. Iar ca sa fie mai clar, hai sa faci cunostinta cu cele 5 tipuri de grasime.

Corpuri diferite – grasimi diferite: cum sa tonifiezi corespunzator

Ce tip de grasime ai?

  1. Grasimea maro este intalnita la oamenii fit. O capeti in copilarie ca sa iti tina de cald, iar apoi declina in timp ce cresti.
  2. Grasimea alba este cea care stocheaza caloriile cand iti este foame si cea care starneste hormonii care iti controleaza metabolismul.
  3. Grasimea subcutanata se afla chiar sub piele si este inofensiva pe spate si pe coapse, insa impreuna cu urmatorul tip poate cauza probleme in jurul stomacului.
  4. Grasimea viscerala este problematica pentru ca se depune pe organe si are si protectia celei de mai sus. Acest tip de grasime duce la diabet, dementa si probleme cardiace.
  5. Grasimea de pe burta este ultima, dar si cea mai complexa. Ea se imparte in cateva tipuri si este important sa stii ce ai, ca sa stii si cum sa scapi de ea:
  • Daca ai un colacel ca un cauciuc desumflat, un job de birou si mai mananci si dulciuri, incearca sa elimini tot ce inseamna zahar, inclusiv alcoolul si sa te apuci treptat de sport
  • Burta scazuta apare daca nu faci miscare si mananci aceeasi mancare procesata in fiecare zi. Apare chiar si la oamenii slabi.
  • Burta balonata apare cand ai o dieta dezechilibrata, cand nu dormi, ai probleme de digestie si o viata stresanta. Daca mai adaugi si grasimi sau fast fook este clar de unde vine numele.

Corpuri diferite – grasimi diferite: cum sa tonifiezi corespunzator

Cum sa iti tonifiezi corpul in functie de forma corpului

Fiecare corp este unic si reactioneaza diferit la exercitii. Unii prefera sa alerge, pe cand altr persoane care au probleme cu incheieturile prefera LIIT – low intensity interval training, exercitii de tonifiere de intensitate redusa. Ca sa iti atingi scopul trebuie sa gasesti ceva care iti produce placere, astfel te vei tine de treaba si nu vei adauga un stres in plus in viata ta.

Sportul trebuie sa ajunga ca spalatul pe dinti, inca un task al zilei. Genetica joaca un rol important in ce functioneaza pentru corpul tau, de altfel si bacteriile din stomac care fac metabolismul sa functioneze. Chiar daca te uiti cu jind la prietenii slabi care manance ce vor la orice ora din zi fara sa se ingrase, sa nu cazi in capcasa sa crezi ca sunt mai sanatosi decat tine.

Ca sa descoperi ce functioneaza pentru tine, pe langa preferinte si sanatate, este important sa iti stii si forma corpului ca sa iti lucrezi muschii corespunzatori:

Corpuri diferite – grasimi diferite: cum sa tonifiezi corespunzator

Forma para este mai voluminoasa in partea de jos. Cu fiecare antrenament trebuie sa lucrezi soldurile, coapsele si muschii fesieri pentru a scadea grasimea – alergat, dans, bicicleta; dar sa nu uiti sa tonifici partea de sus, bratele si soldurile, pentru o silueta echilibrata. Poti sa oprezi pentru exercitii combinate cum ar fi fandari in timp ce ridici greutati. Partea de jos arde grasimi pentru ca se lucreaza muschii mari, iar partea de sus se tonifiaza.

Forma mar este mai rotunjoara in jurul abdomenului. Ideal ar fi sa optezi pentru antrenamente cardio care sa arda grasimile. Dieta este si ea foarte importanta, iar daca nu ai mult timp la dispozitie, opteaza pentru antrenamente HIIT.

Formele drepte, atletice, unde umerii sunt egali cu soldurile trebuie sa lucreze ca sa creeze forme si structura siluetei. Prin exercitii targetate catre talie si umeri lati, brate puternice si abdomen cu patratele, esti un pas inainte. Insa nu uita de muschii fesieri, ei trebuie sa te care peste tot.

Forma clepsidra poate fi senzuala la sexul feminin, dar la cel masculin este o masca pentru pachetele de grasime pe maini, abdomen inferior si solduri. Ai talie mica, dar asta nu inseamna ca esti si fit. Index-ul corporal poate sa tinda spre mai mult decat arati, deci cardio si lucrul cu greutati este pentru tine.

Tu ce tip de corp ai? Ce exercitii au functionat la tine?

Vrei sa ne citesti in inbox?

Aboneaza-te acum si primesti un email cu noutati.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Nu iti vom spama inbox-ul. Te poti dezabona oricand.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.