Yoga sau cum sa iti iei o zi libera activa

Yoga sau cum sa iti iei o zi libera activa
Timp de citire: 4 minute

Daca te-ai gandit vreodata sa incerci yoga, insa nu stii cum sa o introduci in programul tau saptamanal, gandeste-te la aceasta rutina ca la o zi libera activa. Toti avem nevoie de odihna, iar yoga are multe beneficii atat pentru corp, cat si pentru minte.

Yoga este un trend in ultimii an, insa este mai veche decat ne putem noi intoarce in timp. Este o cultura, este mai similara cu o religie, decat ca o ora in sala de sport. Pe scurt, yoga inseamna asanas – miscari si pranayama – respiratie sau meditatie.

Daca esti genul care face miscare de 3-5 ori pe saptamana, este foarte important sa iti iei si zile libere. Muschii au nevoie de 1-2 zile intre antrenamente pentru a se reface. Cu toate acestea, ele nu inseamna sa stai pe canapea si sa mananci inghetata cu cartofi prajiti toata ziua. Astfel vei strica tot ce ai reusit sa faci si sa arzi in restul timpului.

Yoga sau cum sa iti iei o zi libera activa

Avantaje yoga si meditatie

Yoga si meditatia vin la pachet. Daca este recomandat sa faci yoga prima si meditatie pe urma, asta este pentru ca in meditatie te relaxezi si este bine sa o faci inainte de efortul care il reprezinta asanas.

  • Yoga destreseaza muschii, ii trezeste, iar meditatia va aduce recuperare mintii, adica o va adormi intr-un fel.
  • Asanas tonifica muschii si ii face mai lungi, in timp ce meditatia face ca noi celule de oxigen sa calatoreasca prin corp si sa elimi toxine.
  • Yoga te face sa apreciezi prezentul, nu ai cum sa executi miscarile daca te gandesti la liste, promotii sau certuri. Meditatia te invata sa ai rabdare, sa elimini starea de agitatie si anxietate, iar asta iti va face creierul deschis sa retina lucruri noi.
  • Yoga tonifiaza corpul fara sa puna presiune pe muschi sau incheieturi, chiar daca vei simti cu lucreaza totul. Meditatia o poti face oriunde, cu ochii inchisi sau deschisi.

Yoga sau cum sa iti iei o zi libera activa

Ce yoga sa faci si cum sa o faci

In zilele libere active 20 de minute de intins este tot ce ai nevoie pentru a te simti invigorat. Este important sa te detensionezi, sa nu pui presiune pe incheieturi, sa te relaxezi chiar daca vei transpira un pic. Nu iti antrenezi muschii, pur si simplu ii intinzi ca sa ii ajuti sa isi pastreze flexibilitatea si sa evolueze armonios.

Pentru a executa yoga corect investeste in haine usoare, pantaloni largi ca sa poti face miscari ample, dar totusi tricouri mulate pe corp ca sa nu iti vina in cap cand stai in anumite pozitii. Daca transpiri mult recomand o bandana, manusi de sport si benzi speciale pentru picioare sau sosete antiderapante. In final un pres special, un prosopel din microfibra si o apa sunt elemente esentiale.

Daca ai reticente in legatura cu yoga asta este pentru ca nu ai gasit tipul de antrenament pentru tine. Exista multe tipuri de yoga, de intensitate diferita, pe care le poti face atat acasa, cat si in sala de sport, indrumat de un specialist. Pe scurt ele sunt:

Yoga sau cum sa iti iei o zi libera activa

  1. Hatha yoga este peste tot, este un antrenament clasic, iti vei simti muschii intinsi, dar rar vei transpira.
  2. Vinyasa yoga este iar un antrenament pe care il gasesti in majoritatea salilor de sport fiind bun pentru forta, flexibilitate si vei arde mai multe calorii.
  3. Iyengar yoga are la baza pozitiile gurului cu acelasi nume care se folosea de anumite accesorii precum benzi sau caramizi pentru a sta mult timp intr-o pozitie.
  4. Bikram yoga este o ora in care corpul este supus unor exercitii extenuante – mai exact 26, fiecare dureaza 30 de secunde.
  5. Hot yoga are la baza exercitiile stricte de mai sus insa se introduce si caldura care ajuta corpul sa se detoxifieze.
  6. Kundalini yoga se axeaza mai mult pe respiratie.
  7. Yin yoga se axeaza pe intinderi, pe recuperare si flexibilitate.
  8. Yoga reconfortanta este la fel ca ultimele doua, lenta si cu focus pe meditatie.
  9. Ashtanga yoga inseamna exercitiile Vinyasa, dar pe recepede inainte. Exista diferite seturi de exercitii pe care trebuie sa le executii cu succes pentru a trece la nivelul urmator. Este mai aproape de orele de cardio decat alte tipuri de yoga.
  10. Aerial yoga a ajuns si la noi si inseamna o ora de yoga in aer sustinut de panglici legate de tavan, ideal pentru a tonifia fara a pune presiune pe incheieturi sau pentru cei care nu pot sa prea mult pe maini.

Noi ne-am apucat de yoga pe YouTube. Recomandam Yoga With Adriene sau DoYouYoga.

Vrei sa ne citesti in inbox?

Aboneaza-te acum si primesti un email cu noutati.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Nu iti vom spama inbox-ul. Te poti dezabona oricand.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.