Sa mananci sau nu inaintea unui antrenament de fitness

Sa mananci sau nu inaintea unui antrenament de fitness
Timp de citire: 3 minute

Ti-ai pus vreodata intrebarea daca este bine sa mananci sau nu inaintea unui antrenament? Noi ne-am intrebat si am incercat sa cautam pe internet informatii, iar concluziile le gasesti mai jos. Nu suntem experti, nu suntem profesionisti, suntem niste amatori care incearca sa invete sa lucreze cu propriul corp. Daca esti mai informat, te asteptam cu o opinie intr-un comentariu mai jos, ca sa invatam mai multe impreuna.

Din ce am citit, totul depinde de corpul fiecaruia. Unii pot lucra pe stomacul gol sau postind, altii au nevoie de ceva in burta, fie ca este un shake, un smoothie sau o simpla banana. Am citit multe pareri despre faptul ca este bine sa incepi ziua cu un pahar cu apa calda si lamaie, am incercat si aceasta varianta, dar si cea cu un shot de otet din cidru de mere si am ramas cu shot-ul de tequila mai bine.

Poate sa fie sanatos, insa nu este pentru noi. Bem apa primul lucru dimineata si mereu mancam ceva inainte de sala, fie ca este un senvis cu ou si avocado, fie ca este o banana. Cel mai bun sfat pe care ti-l putem da este sa iti asculti corpul, nu sfaturile cuiva, chiar daca este un specialist.

Fiecare organism este diferit si reactioneaza la lucrurile personalizate pentru el. Noi credem ca pentru un „templu sanatos” un mic dejun este foarte important, chiar este masa cea mai asteptata a zilei, ea da tonul a ceea ce urmeaza.

Sa mananci sau nu inaintea unui antrenament de fitness

Oameni diferiti – corpuri diferite

Daca ai aciditate in stomac, trebuie sa mananci ceva dimineata. Stomacul tau digera mai repede alimentele, iar daca il simti gol, in scurt timp poate sa te si doara. Bineinteles, poti sa testezi sa vezi daca ai energia necesara sa amani mic-dejunul pentru dupa o sesiune de cardio, dar asta inseamna sa te trezesti devreme ca sa lucrezi la sala pe stomacul gol.

Mare grija daca faci sala dupa masa, cand stomacul este plin. Nu este recomandat nici sa ai in stomac multa mancare nedigerata pentru ca atunci cand faci exercitii, corpul isi canalizeaza energia catre sport si pune pe pauza digestia, deci s-ar putea sa iti vina mancarea inapoi.

Nu uita, daca mananci combinatii grele inainte de sala – ex. carne cu cartofi – ii poate lua corpului pana la 2 zile sa digere mancarea. Deci, este foarte important si ceea ce mananci, nu numai cat.

Sa mananci sau nu inaintea unui antrenament de fitness

Ce se intampla cand lucrezi fara sa mananci

Se zice ca daca lucrezi cu un nivel de insulina scazut, adica atunci cand stomacul a terminat digestia, corpul isi ia energia pentru exercitii arzand grasimea, el lucreaza cu acizii grasi din corp. Astfel, se zice ca scapi de calorii si de grasimea „incapatanata”. Dar, repetam, corpuri diferite reactioneaza diferit. Asta nu inseamna ca vei pierde in greutate mai repede.

Ceea ce este foarte important, chiar daca nu mananci este sa nu te deshidratezi, deci bea multa apa. In plus, acest proces nu este recomandat sa il aplici fara indrumarea unui specialist, pentru ca poti sa pierzi din calitatea muschilor. Deci, un antrenor sau un nutritionist poate sa iti urmareasca progresul sa vada daca acest demers este pentru tine sau nu si sa il incetezi la timp, nu cand este prea tarziu.

Sa mananci sau nu inaintea unui antrenament de fitness

Cum iti dai seama daca antrenamentul pe stomacul gol nu este pentru tine

Daca te doare stomacul sau ai stari de ameteala, inceteaza orice si mananca o banana sau un baton de cereale. Nu incerca sa iti testezi limitele pentru ca poti face mai multe stricaciuni decat un bine corpului.

Poti sa apelezi la acest proces daca esti curios si vrei sa testezi ceva nou. In plus, te poate ajuta o astfel de experienta sa treci peste o perioada de plateau, cand corpul tau nu a mai evoluat in nicio directie si are nevoie de un stimulent.

Un ultim sfat, din ce am citit, acest tip de antrenament pe stomacul gol este recomandat numai dimineata, la cel mult 1h dupa ce te-ai trezit, iar la cel mult 30 de minute dupa ce l-ai terminat trebuie sa mananci ceva rapid pentru ca nu ai prea multa energie. Ideal ar fi sa nu conduci sau sa iei decizii serioase pentru ca s-ar putea sa ai parte de stari de nervozitate sau chiar ameteli.

Vrei sa ne citesti in inbox?

Aboneaza-te acum si primesti un email cu noutati.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Nu iti vom spama inbox-ul. Te poti dezabona oricand.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.